.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار! بپاخيز!
از اينكه شمال‌نيوز فرصتي شده است تا ارتباط يكطرفه‌اي با شما برقرار كنم خرسندم و مشعوفم كه شما را بعنوان فردي بومي، آشنا به اوضاع و شرايط استاني و همچنين انساني درد كشيده هستيد ...بپاخيز! مازندارن را از اينحالت ركود و خلسه خارج كن و روح حركت جمعي و عقل گروهي را در كالبد خسته استان بدم. مطمئنآ ملت هميشه پشتيبان خدمتگزاان واقعي هستند.

استاندار مازندران سلام!
از اينكه شمال‌نيوز فرصتي شده است تا ارتباط يكطرفه‌اي با شما برقرار كنم خرسندم و مشعوفم كه شما را بعنوان فردي بومي، آشنا به اوضاع و شرايط استاني و همچنين انساني درد كشيده و كشاورززاده هستيد.
اين مقدمه بدين معناست كه نگاه شهروندان مازندراني به شما با ساير استانداران فرق مي‌كند و انتظاراتي كه از شما در جهت اشتغالزايي و رونق اقتصادي دارند بسيار بالاتر از ديگر مديران ارشد اجرايي است.
خوشحاليم فردي در اين سمت قرار گرفته كه به كشاورزي بودن مازندران عالم است و از صنعتي شدن استان بشدت استقبال مي‌كند و تلاش و كوشش و حركت از مهمترين شاخصه‌هايش است اما اين موارد هيچگاه موجب نخواهد شد چشم بر كاستي‌ها ببنديم و از ضعف سيستم‌هاي اداري موجود مطلبي ننويسيم.
جناب آقاي استاندار!
مسئله بسيار ساده‌تر از آنيست كه برنامه‌ريزان و مجريان زير مجموعه جنابعالي به آن مي‌پردازند و در جلسات متعدد بدنبال راه حل و حتي راهگشايي در آن هستند. استاني كه كشاورزي شغل راننده، معلم، مهندس و مديران آنست بايد نگاهي توسعه‌اي به آن داشته باشد و حداكثر تلاش در جهت امنيت شغلي و ايجاد انگيزه براي آن بايد انديشيده شود. مشكلات بخش كشاورزي موجب شده بسياري جوانان همين استان به استانهاي صنعتي مجاور مهاجرت كنند و متأسفانه با فرار جوانان از زمين‌هاي كشاورزي مواجه باشيم. سود بسيار اندك، مشكلات دست و پاگير اداري، عدم توجه به مطالبات، نبود امنيت شغلي، از جمله اين پروسه است.
متاسفانه دولت هم در اين موارد دچار كم كاري‌هاي متعددي شده است. يكي از موارد همين تخصص 25% داخلي بانك‌ها به بخش كشاورزي است. با اندكي كاوش متوجه خواهيد شد تنها 11% از اين منابع در جهت بخش كشاورزي گزارش مي‌شود اما با جستجويي ريز بينانه خواهيد دريافت كه اين تخصيص تنها در سلف هزينه شده است كه 99% از آن اصلاً در بخش كشاورزي مرتبط نمي‌باشد و حرف پر كردن ويترين مغازه‌ها، جابجايي بدهي‌ها، خريد ماشين و منزل و بسياري مشكلات شهروندان مي‌شود.
چاره چيست؟
همه مي‌دانند و شما هم تأكيد كرده‌ايد بايد تشكل‌ها را ساماندهي نمود و از آنها حمايت‌هاي لازم صورت گيرد؛ اما اصلاً شاهد هيچ حركتي در زير مجموعه‌ي شما براي حمايت از تعاوني‌ها و بخش خصوصي نيستيم. گويي با روي كار آمدن دولت جديد و گسترش شعارهاي عدالت طلبانه و نيز انقلاب مديريتي (كه عملكرد مثبت آنرا در اخبار مي‌شنويم) در مازندران هيچ اتفاق تازه‌اي نيفتاده و بوروكراسي كهنه، خسته كننده و پيچيده اداري كما في‌السابق بسته‌تر از قبل در حال فعاليت است و حتي با برخوردي زشت‌تر و غير اخلاقي‌تر درصدد خسته كردن و منزوي نمودن تشكل‌ها دارند.
بنده شاهد بوده‌ام اين سيستم چگونه نامه‌اي را كه يكي از تعاوني‌ها و بنا به دستور قاطع يكي از وزرا جهت حل موضوع داده بود را در چرخه بوروكراسي در حال بي‌اثري قرار داده‌اند و با عدم درك جايگاه‌ها با آن همانند يك نامه‌ي ارباب رجوع رفتار كردند. (هر چند اين مورد هم بسيار اشتباه است.)
هيچ احدي در كارداني و كارايي حضرتعالي شكي ندارد

پيگري  جلسات پرثمرتر، اطلاعات به روزتر و نيز  اخبار مديريت‌هاي شهرستانها بايد پر رنگ‌تر از قبل در دستور كارتان قرار گيرد تا مردم فعاليت‌ها و عملكردها برايشان ملموس تر شود. واقعاً دليل اين همه مشكل در مازندران را درك نمي‌كنم كه چگونه اولين استاني بوديم كه استاندار نداشت و تقريباً آخرين استاني بوديم كه صاحب آن شديم. همين مسئله اقتصاد مازندران را در خلااي قرار داد تا مردان مؤثر و مدير اين استان نتوانند چانه‌زني‌هاي خود را با رئيس جمهور مردمي داشته باشند و شرايط مازندران را بدرستي تشريح كنند و بودجه‌هاي لازم را جذب نمايند.
خيلي خوشحال و خوشوقتيم كه بصورت سرزده و ناخود‌آگاه به ادارات كل و زير مجموعه مي‌رويد تا از فضاي حقيقي و ملموس آن با خبر شويد. بسيار خرسنديم كه پيگير مشكلات صنوف و تشكل‌هاي استان هستيد. خوشحاليم كه به شناخت درستي از توسعه مازندران در بخش صنعتي رسيده‌ايد و تمام تلاش خود را براي رونق اقتصادي استان و چرخه توليد انجام مي‌دهيد اما چشم انتظار مديران هم پيمان خودتان هستيم كه در دستگاههاي اجرايي اين موارد برايشان حل شده باشد و از مشاوران و كارشناسان زبده استفاده لازم را ببرند.
جاي تشكر و خرسنديست كه به انتخاب مديران ارشد جوان دست زده‌ايد كه نيروي جواني و ميل به يادگيري بيشتر آنها را وادار به حركت مي‌كند و اين حركت موج به حركت در آوردن اشخاص مرتبط با آنها و نيز در نتيجه حركت جامعه مازندراني و رونق اقتصادي مي‌شود. مديراني كه با توجه به بدهكار نبودن هيچ گروه و فردي آزادانه خدمت مي‌كنند و درك مي‌كنيم كه چگونه افراد مختلف براي خراب كردن و جهت زير سؤال بردن خدماتشان به تناوب اعتراض مي‌كنند و بيشتر از آن موجب شعف است كه شما وقعي به آن نمي‌نهيد و از اين مديران حمايت‌هاي لازم را مي‌كنند.
نگارنده اين سطور يكبار مسئله‌اي را خدمت شما مطرح كرد و اجازه مي‌خواهم بار ديگر آنرا متذكر شوم و مطمئنم در ديداري دوباره مجدداً آنرا يادآوري خواهم كرد و آن حضور برخي از مديران و كارشناسان سيستم اداري در بخش خصوصي است و بدليل اينكه نمي‌خواهند بازار خود را خراب كنند و رقابت را بوجود بياورند به طرق مختلف سعي مي‌كنند در فعاليت‌هاي تشكل‌ها مشكل ايجاد كنند و حتي طرحهاي توجيهي آنها را ابتر كرده و موجبات عدم اجرايي شدن آنرا مهيا مي‌نمايند. قبول دارم كه بايد اين سيستم اصلاح شود اما راهكار اجرايي و عملياتي آنها را شرح دهيد تا حساب كار بدست اين افراد سود جو و مشكل آفرين بيايد و اينقدر جامعه را نسبت به سيستم و دولت بدبين نكنند.
استاندار گرامي! بپاخيز! مازندارن را از اينحالت ركود و خلسه خارج كن و روح حركت جمعي و عقل گروهي را در كالبد خسته استان بدم. مطمئنآ ملت هميشه پشتيبان خدمتگزاان واقعي هستند.
Offroad1362@yahoo.com علي عالي كردكلايي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.266 seconds.